A Népfőiskola képviseletében kollégánk részt vett a Tatán, a Piarista Rendházban megrendezett Műhelynapon, amely a fiatalok közösségi bevonásának és aktivizálásának témakörét járta körül.

A szakmai programot Borsó Tibor, a Magyary Zoltán Népfőiskolai Társaság elnöke nyitotta meg, aki ismertette a társaság tevékenységeit, az elmúlt időszak kihívásait, valamint a hálózati tagok közötti együttműködés erősítésének lehetőségeit. Megosztotta azokat a bevált gyakorlatokat is, amelyek hozzájárulhatnak a hatékonyabb közösségépítéshez és szakmai együttműködéshez.


A nap fő témája a fiatalok megszólítása, bevonása és közösséggé formálása volt. Borsó Tibor bevezetőjében kiemelte, hogy a fiatal generáció elérése és aktív részvételük ösztönzése kulcsfontosságú a közösségépítés szempontjából. A résztvevők betekintést nyerhettek abba, hogy különböző szervezetek milyen módszereket alkalmaznak e cél elérésére.


Beke Márton, a Közös Ponton Nkft. ügyvezetője és közösségfejlesztője előadását hallhattuk a „Közösség – Tér – Település” témában, amely során bemutatta, hogyan járulhat hozzá a közösségi tértervezés a fiatalok közösségfejlesztéséhez. Az előadás során számos gyakorlati példát ismerhettünk meg arról, hogyan lehet a fiatalokat bevonni a közösségi terek kialakításába és fenntartásába. Az elméleti megközelítést követően két kisfilm is bemutatta a diákok bevonásának sikerességét és gyakorlati megvalósítását.
Ezt követően Hubik Mónika és Dr. Nagyháziné Szabó Bernadette mutatta be a Népfőiskola ifjúsági önkéntességi modelljét, ismertetve annak eredményeit, jó gyakorlatait és nemzetközi pályázati tapasztalatait. A prezentáció során külön figyelmet fordítottak arra, hogy milyen eszközökkel lehet hosszú távon fenntarthatóvá tenni az ifjúsági önkéntességet és miként lehet motiválni a fiatalokat az aktív részvételre.


A szakmai nap zárásaként a résztvevők ellátogattak a TIT Posztoczky Károly Csillagvizsgáló és Múzeumba, amely a rendháztól rövid sétára található. Itt egy izgalmas előadás keretében betekintést nyerhettek a csillagászat világába, és megismerkedhettek a tudományterület érdekességeivel.


A Műhelynap értékes tapasztalatokat és inspiráló gondolatokat adott a résztvevők számára. A szakmai program során bemutatott kezdeményezések és jó gyakorlatok hozzájárulhatnak a fiatalok hatékonyabb bevonásához és a közösségépítés erősítéséhez. A rendezvény nemcsak szakmai fejlődést biztosított, hanem lehetőséget adott a résztvevők közötti párbeszédre és együttműködésre is, amely a jövőben további közös projektek alapja lehet.